Grattis till mig själv!!!

Idag är ingen vanlig dag, för idag fyller jag 19 år!!!!

Japp, idag fyller jag 19 år. 19.... En utav de sämsta åldrarna. Eller hur? Och här har ni en liten lista, så ni förstår mitt resonemang:

15 år- Du får köra moppe (även om jag aldrig hade någon), du är byxmyndig (Undrar hur många som egentligen följer den lagen till punkt å pricka?)

16 år- Du får börja övningsköra (det säger väl det mesta?)

17 år- Inte ett jävla piss händer (en utav de sämsta åldrarna)

18 år- Du blir myndig, du får ta körkort, du får gå ut på krogen, du får köpa cigg (Vi rökare vet hur befriande det är när man helt plötsligt kan gå till vilken affär som helst för att införskaffa dessa ljuvliga giftpinnar!!!)

19 år- Inte ett jävla piss händer (Återigen, en utav de sämsta åldrna)

Och till sist;

20 år- Du får gå på systemet!!!!!! (Vi alkoholister vet hur befriande det kommer vara när vi kan gå till vilket  systembolag som helst och införskaffa oss våran älskade alkohol! Eheh... Skämt å sido...)

Där har ni min fina lista!

Vad tycker ni? Har jag rätt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0